Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Algis Griškevičius
Algis
Trumpa biografija
  • Tapytojas, fotografas.
  • Gimė 1954 m. Vilniuje, čia ir gyvena.
  • 1985 m. baigė tapybos studijas LTSR valstybiniame dailės institute.
  • 1976–1990 m. dirbo Vilniaus teatruose dailininku – dekoratoriumi.
  • Nuo 1986 m. dalyvauja parodose.
  • Caroun Photo Club (CPC) tarptautinio konkurso antros vietos laimėtojas.
  • Apdovanotas auksiniu Dailininkų sąjungos ženkleliu (2008), ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ medaliu (2010).
  • Kūrinių yra Lietuvos ir užsienio muziejuose bei privačiose kolekcijose.
  • Menininko internetinė svetainė.
 
Apie kūrybą
Galvojant apie Algį Griškevičių mintyse iškyla pilni detalių, nežemiškos šviesos ištikti ir krūptelėjimo akimirką sustabdyti tapyti miesto (vidaus ir išorės) atvaizdai; teatrališkas mizanscenas primenanti fotografija ir ažūriška iš vytelių suręsta skulptūra. Šalia kūrybos, negalima nepaminėti menininko visuomeniškumo – gebėjimo suburti žmones bendriems projektams. Be šios savybės nebūtų buvę nei nuotraukų serijų iš Mikališkių kaimo, kurias kuriant dalyvavo visa bendraminčių grupė, nei daugybės įvairaus žanro bendrų parodų Lietuvoje ir užsienyje.
 
Nors Griškevičiaus tapyba ir fotografija vizualiai labai skiriasi (tapyba spalvota, net marga, nuotraukos juodai baltos, detalės tik kelios ir visada kažką reiškiančios), tačiau reikšmingos akimirkos gaudymo (kad ir surežisuojant) principas išlieka esminiu ir ten, ir ten. Tapyboje įmažinta mergaitė kaip tik pakėlusį rankinį laikroduką prie ausies, ar miesto peizažas ant kurio nusėdo išrausvėjusios sutemos, tokios, kokios būna tik kelias minutes. Tapyti ar fotografuojami objektai paklusniai lyg atskiri žodžiai sustoja į prasmingus sakinius.
 
Savo kūryboje Algis mėgsta deformuoti laiką. Ne tik spalvas, vaizdo logiką (todėl kartais jį prasminga sieti su siurrealistais), ne tik parafrazes (nuotraukose galima atpažinti kitų populiarių kūrinių ar posakių perdirbinius). Tapytojas sukuria galimybę ilgai spoksoti į tik akimirką buvusį įvykį, patirtą įspūdį. Šia prasme jo tapyba turi fotografijos savybę pagauti laiką. Tačiau ne tikro pasaulio atvaizdavimas domina tapytoją, o jo režisavimas. Darbas teatro dailininku kūrybos pradžioje, asmenybei besiformuojant, neliko be pėdsako. Tai pripažįsta ir pats menininkas, o ir kūriniai aktyviai siekiantys kontakto su žiūrovu šiam įspūdžiui antrina. Personažais virtę medžiai, simbolinio krūvio pritvinkę laiveliai, apleisti atrakcionai sustingsta lyg želė prieš žiūrovo akį, kad galėtų būti perskaityti.
 
Kaip tapytojas Griškevičius turi savitą stilistiką: tolimiausi planai priartėję prie puantilizmo (sudėlioti iš mažyčių virpančių dėmelių); antri planai sudaryti iš geometrizuotų struktūrų, o artimiausieji – beveik fotografinio tikslumo (ypač dažnai pirmame plane atsiranda lygus lyg stiklas vandens telkinio paviršius). Algio kolorito irgi su niekuo nesupainiosi – jis vienalytis, beveik niekada nebūna kontrastingas ir labai dažnai persmelktas niūraus rausvumo.
 
Dalis jo tapybos yra labai šneki, su fantastiniais motyvais. Čia danguje gali plaukyti ne tik žuvys, bet ir keisti vyrukai ar kosminiai kiaušiniai. Laisvos fantazijos padiktuotos drobės primena knygų skirtų vaikams iliustracijas. Kita tapybos dalis yra labiau rimta, dramatiška – skirta ne pasakojimams, o nuojautoms. Tuščių žaidimo aikštelių sutemose, karuselių auštant, vandens bokštų ir kitų žmogaus veiklos liudininkų vienatvė ir tyla, bent jau mane, įtraukia labiausiai. Tai pramiegoti pasaulio atvaizdai, kai šis lūkuriuoja. Tai nuojautų zona bylojanti apie užsimezgančias ir menanti neišsipildžiusias viltis.
 
Monika Krikštopaitytė
Parodos
Asmeninės parodos
2014 Iš mutantų gyvenimo. Galerija „Fotoforum“, Insbrukas, Austrija
2012-2013 Scenos. Objektai ir fotografijos, Danijos fotografijos muziejus, Herningas, Danija
2011 Zodiako ženklai. Galerija STP, Greifsvaldas, Vokietija
2011 Mikališkių stebuklai. Bialystoko kultūros centras, Lenkija
2010 Kasdieniniai stebuklai. Čiurlionio galerija, Čikaga, JAV
2009 Trilogija. Galerija “mare Liberum”, Hamburgas, Vokietija
2006 Gyvenimo restauravimas. Galerija Geraldes de Silva, Porto, Portugalija
2001 Bergamot Station meno centras, BGH (Boritzer/Gray/Hamano) galerija, Santa Monika, JAV
1998 Galerija „Vartai“, Vilnius
 
Grupinės parodos
2014 Nord Art 2014. Kunst in der Carlshütte, Büdelsdorf; Pavasarinė atranka. Galerija STP, Greifsvaldas
2014 Klasikinio, modernaus ir šiuolaikinio meno mugė Art Karlsruhe 2014, Vokietija
2013 XV-oji Vilniaus tapybos trienalė. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2013 Norderlicht Tarptautinis Fotofestivalis 2013. Groningen, Olandija
2013 Menas ir daržovės. Galerija Showraum Trofėjas Berlyne
2012 Tapatybė. Lietuvos dailininkų sąjungos kolekcija. Berchtoldvilla galerija, Zalcburgas
2011 Identitetas.Lietuvos šiuolaikinis menas, GLIPOTEKA Hazu – Kroatijos mokslo ir menų akademijos skulptūros muziejus. Zagrebas
2006 Penkių Henkelio meno premijos nominantų paroda. BA-CA Meno forumas, Viena
2006 Šiuolaikinė Lietuvos dailė. Modernaus meno muziejus, Valensija
2002 Baltijos šalys: nonkonformistinis ir modernusis menas Sovietų Sąjungos laikotarpiu. Jane Voorhees Zimmerli meno muziejus, Naujasis Džersis, JAV
 
 
Daugiau
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Visi kūriniai Tapyba Fotografija
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.