Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Romas Juškelis
Romas
Trumpa biografija
  • Fotomenininkas.
  • Gimė 1946 m. Kaune.
  • Mirė 2016 m. 
  • 1976 m. baigė Vilniaus technologijos technikumą.
  • Nuo 1981 m. dalyvavo parodose.
  • Nuo 1994 m. Lietuvos fotomenininkų sąjungos Kauno padalinio Mokymo skyriaus vedėjas, Kauno fotografijos mokyklos direktorius bei Tarptautinės meninės fotografijos federacijos menininkas fotografas.
Apie kūrybą
Romas Juškelis XX a. 9 dešimtmetyje praraja tarp optimistinės spaudos fotografijos ir meninės vis labiau gilėjo. Šiuo laikotarpiu į meno gyvenimą atėję autoriai fotografuoja tokiose vietose, kur iki tol buvo neįmanoma: Alfonsas Budvytis –  psichoneurologijos ligoninėje, Virgilijus Šonta – vaikų, turinčių psichinę negalią, internate, Romualdas Požerskis – atlaiduose, o Romas Juškelis – kareivinėse. Tai iki tol tabu buvusios temos.
 
Tokia intymiai melancholiška sovietinės armijos temos traktuotė kaip Romo Juškelio (g. 1946) serijoje „Rezervistai“ (1983) iki šiol nebūtų buvusi įmanoma. Fotografas žiūrovui suteikia galimybę į armiją pažvelgti iš rezervisto perspektyvos. Ankštose asketiškose kareivinėse pagyvenę rezervistai atrodo bejėgiškai nešaunūs, tarp jų užsimezga vyriška draugystė ir savitarpio supratimas . Apibūdindamas šį ciklą rusų kritikas Levas Aninskis rašė: „R. Juškelis kareivius fotografuoja atsipalaidavimo akimirkomis: rūkančius, besiilsinčius, ne rikiuotėje, uniforma – karinė, tačiau veiduose, pozose, grupinėse kompozicijose atsispindi kitokia realybė. Kareivis stovi ant tanko vikšrų… Tiksliau sakant, vaikštinėja vikšrais kaip traktu. Kareivis šienauja. Kareivis atsainiai, it butelį, laiko sviedinį. Dantyse cigaretė, akyse – pašaipa. Veidai – gudrūs, veikiau kaip Šveiko, o kai kada ir kaip Tiorkino. Pasaulis dvilypis: per „formą“ matyti jos atžvilgiu kiek paslinktas turinys.“
 
Didžiausia Juškelio kūrybos dalis gimė klaidžiojant po Kauno centrą, senamiestį ir gynybinių įtvirtinimų griuvėsius. Šiais motyvais sukurtą ciklą Aleksandras Macijauskas rašė: „Savo pirmajame cikle „Atspindžiai“ Kauno gatves ir kiemus jis parodė kaip fotografijas iš sapnų, kur dangus ir žemė keitėsi vietomis, keisdami žmogaus ir pastatų funkcijas.“
 
Pasirinkęs siurrealistų pamėgtą vitrinos manekenų temą cikle „Žmonės ir manekenai“ (1990) Juškelis perima ir jų išraiškos priemones. Pasitelkus koliažinę kompoziciją sukuriamas pasąmonės žaismo įspūdis ir fantastinė fabula.
Cikle „Apleista Kauno tvirtovė“ (1993) atsisakoma montažo, tačiau ir čia dokumentas susipina su fikcija. Apgriuvęs Kauno fortas panėšėja į grėsmingą futuristinį kosmodromą.
 
Juškelis nuosekliai perėmė vyresniosios kartos fotomenininkų Antano Sutkaus ir Aleksandro Macijausko subjektyvios socialinės fotografijos sampratą, tačiau jo darbuose atsiskleidžia daug kritiškesnis santykis su realybe. Kartu ši socialinė kritika Juškelio kūryboje nuspalvinama asmenišku, intymiai melancholišku tonu. Be to, jis dokumentą savitai jungia su vaizduote.
 
Raminta Jurėnaitė
 
 
Akivaizdus Juškelio noras tikrovei suteikti neįprastus pavidalus galbūt paskatino autorių anksčiau sukurtas fotografijas apdoroti specialia technologija ir sukurti nenatūralius atspalvius. XX a. paskutiniame dešimtmetyje jis ėmė kurti ciklą „Degantis pasaulis“. Šio fotografijas, panaudodamas originalų „netikros spalvos“ efektą, nuspalvindavo liepsnas primenančiais raudonos ir mėlynos spalvos atspalviais. Nors būta bandymų šiuos Juškelio darbus interpretuoti kaip postmodernios kūrybos apraiškas, vis dėlto juos reikėtų laikyti fotografo kūrybinį kelią žymėjusių formalių eksperimentų logiška tąsa, kuri atitinka moderniojo meno sampratą. Nespalvotų fotografijų spalvinimas (kaip ir dirbtinis šviesių ir tamsių tonų kontrasto paryškinimas ankstesniuose darbuose) yra ne žaismingas fotografijos ir dailės flirtas, būdingas postmoderniam menui, o rimtas žingsnis modernaus originalumo link. Juškelio naudojama technologija kaskart išryškina vis kitokius efektus, kurių neįmanoma numatyti, todėl kiekvienas atspaudas virsta unikaliu meno kūriniu.
 
Tomas Pabedinskas
 
Parodos
Asmeninės parodos
1980 Fotografijos muziejus, Šiauliai
2001 Vilties namai. Fujifilmfotografijos galerija, Kaunas
2001 Vilties namai. Vilniaus fotografijos galerija, Vilnius
1997 Vilniaus fotografijos galerija, Vilnius
1997 Fujifilm fotografijos galerija, Kaunas
1988 Menininkų rūmai, Vilnius, 1988, Parodų rūmai, Vilnius
1986 A. Puškino rusų kalbos institutas, Maskva
1981 Fotografijos galerija, Kaunas

Grupinės parodos
2003 Die Baltische Fotolinse. Schloss Hollingen, Bernas, Šveicarija
2002 Lietuviškos įžvalgos: fotografija nuo 1960 iki mūsų dienų. Leinwandhaus galerija, Frankfurtas prie Maino, Vokietija
1993–1994 Paveikslų atmintis. Baltijos fotografija šiandien. Stadtgalerie im Sophienhof, Kylis, Vokietija
1990 L’ Annee de L’ Est. Fotografijos galerija, Lozana, Šveicarija
1990 Mario Angel Marrodano galerija, Portugalete, Ispanija
1990 Atmintis ir intuicija. Šiuolaikinė Lietuvos fotografija. Dailės muziejus, Lodzė, Lenkija
1988 General san Martin fotografijos galerija, Buenos Aires, Argentina
1986 Lietuvos peizažas. Gamtos namai, Leningradas, Rusija
 
 
Daugiau
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Fotografija
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.