Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Ričardas Nemeikšis
Ričardas
Trumpa biografija
  • Tapytojas, asambliažų kūrėjas.
  • Gimė 1959 m. Čivyliuose, Rokiškio r.
  • 1978 m. baigė tapybos studijas LTSR valstybiniame dailės institute.
  • Nuo 1989 m. grupės „Angis“ narys.
  • Nuo 1987 m. dalyvauja parodose.
  • Gyvena Vilniuje, dėsto Vilniaus dailės akademijoje, profesorius.
  • Kūrinių yra Lietuvos muziejuose, privačiose kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.
Apie kūrybą
Ričardas Nemeikšis labai anksti surado savo pagrindinį ir vienintelį uždavinį – tapyti rožiškai violetine spalva. Šios spalvos monochromija neturi Yves Kleino kosmogoninio simbolizmo. Nemeikšiui apsiribojimas rožiškai violetine spalva yra tiesiog būdas eliminuoti tikrovės sumaišties spalvingumą ir triukšmą. Tai jam pasitarnauja tuštumos ir tylos refleksijai. Be to, sustiprina, bet kurios temos abstraktumą.
 
Nemeikšis glotniai storesniu ar plonesniu sluoksniu rožiškai violetine spalva dengia drobę, fanerą ir ilgus horizontalius popieriaus lapus. Jis palieka didelius spalvos paviršius visiškai nenuspalvintus arba išbraižo tankiu pieštuko linijų tinklu, priklijuoja konfeti blizgučių, žvaigždučių, nėrinių. Šios spalvos monochromija gali būti sukurta tik iš vieno atspalvio arba subtiliai varijuojama gausiais pustoniais. Ant drobės ir faneros rožiškai violetinė savo konsistencija gali tapti materiali ir priartėti prie tapomo objekto, arba priešingai – ant popieriaus dėl akvarelinio skaidrumo tapti efemeriška.
 
Paskutinį XX amžiaus dešimtmetį Nemeikšis paraleliai kūrė abstrakčius paveikslus ir paveikslus su asambliažo elementais. Abiejose paveikslų grupėse teikiama daug reikšmės neutraliam glotniam paviršių „nudažymui“. Rožiškai violetinėje monochromijoje nėra net užuominų į iliuzionistinį erdvės gelmės ar šviesos pulsavimo perteikimą. Abstrakčiuose paveiksluose varijuojama tokios intensyviai tuščios plokštumos tema, kuri gali tapti projekcija įvairiausioms asociacijoms. Ji gali būti siejama su minimalizmu, kiču, viešnamių erotika ar net burnos ertme.
 
Nemeikšis savotiškai žaidžia šios spalvos įvaizdžio įvairove neatskleisdamas, kuriam iš jų pats teikia pirmumą. Savitas užslėptas menininko humoro jausmas dar labiau atsiskleidžia jo asambliažuose. Čia jis sužaidžia paradoksaliu kontrastu tarp „saldžios“ fono plokštumos ir ant jos tvirtinamų grubių radinių. Taip ryškiai rausvai violetiniame stačiakampiame lauke lyg Nukryžiuotasis įkomponuojamas naudotas kastuvas medine rankena – juodadarbio įrankis, o ant blyškiai rausvo faneros fono priklijuojamos statybinės plytos. Romantiškoms temoms Nemeikšis suranda dar negailestingesnių parafrazių. Saulėlydis – tai dviejų rožinių drobių sandūra nužymėta horizonto linija, kurioje kopų virtinę pakeičia dantų protezai iš putplasčio. „Šviesos sparnai“– taip pat siurrealistinė kompozicija su brutaliai į centrą įsmeigta didžiule plyta iš putplasčio ir kampuose viršuje pritvirtintais paukščio sparnais. Nemeikšis savaip transformuoja tradicinį peizažą, natiurmortą, rastų daiktų asambliažą. Regimųjų įspūdžių atmintyje gamtos ir negyvų daiktų motyvai įgauna nerealius pavidalus. Šalia tradicinės tapybos ir tapybos su asambliažo elementais praeitą dešimtmetį jis kūrė išpjaustinėtas ir apdegintas kompozicijas iš medžio ir kitų medžiagų. Čia jam svarbi žmonių galvų siluetų ir kitų motyvų išnykimo tema. Pastaruoju metu menininkas renkasi itin nepatvarias medžiagas, tokias kaip plunksnos ar vyniojamasis popierius.
 
Pastaraisiais metais Nemeikšis vis dažniau renkasi didelį išilgintą horizontalų formatą. Tiesiai prie sienos prismeigtos drobės ir popieriaus juostos priglunda lengvai banguodamas ir sudarydamas bekraščio horizonto fragmento įspūdį. Tėviškės peizažui ant austos pairusios drobės menininkas išklijuoja žvaigždyną iš daugybės mažyčių konfeti žvaigždučių, o ant popieriaus lakštų atsiranda nerealūs peizažai iš žmogaus kūno plaukuotų ir gleivėtų paviršių.
 
Raminta Jurėnaitė
Parodos
Asmeninės parodos
2013 Blizgučiai. Galerija „Akademija“, Vilnius
2007 Persekiojantys vaizdai, paroda su Egle Ridikaite. Galerija „Vartai“, Vilnius
2001 Horizon. Galerija „Kairė–dešinė“, Vilnius
1996 Rokiškio krašto muziejus
1994 Paroda su Jonu Arčikausku. Galerija „Lietuvos aidas“, Vilnius
1992 Paroda su Jonu Gasiūnu. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
 
Grupinės parodos
2012 (Kaip aš čia patekau) Tapyba Lietuvoje. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2011 Grupės „Angis“ paroda. Kauno paveikslų galerija
2009 Abstrakcija ir ekspresionizmas: dvi Vilniaus tapybos tradicijos 1960–2009. Galerija „Arka“, Vilnius
2009 Dramblinė kulka. Kumu muziejus, Talinas
2008 Vilniaus meno scena nuo 2000. Latvijos nacionalinio dailės muziejaus parodų salė „Arsenāls“, Ryga
2008 Iš lietaus šalies, Lietuvos tapybos, piešinių ir objektų paroda. Gounaropoulo muziejus, Atėnai
1996 Angis’96 ir svečiai. Mykolo Žilinsko dailės galerija, Kaunas.
 
Daugiau
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Visi kūriniai Tapyba Koliažas / asambliažas
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.