Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Linas Liandzbergis
Linas
Trumpa biografija
  • Tapytojas performansų, akcijų, instaliacijų, scenografijų, video meno kūrėjas.
  • Gimė 1965 m. Vilniuje, čia ir gyvena.
  • 1983–1989 m. tapybos studijos LTSR valstybiniame dailės institute.
  • Nuo 1989 m. dalyvauja parodose.
  • 1988–1990 m. dalyvavo grupės „Žalias lapas“ veikloje.
  • Nuo 1999 m. Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos narys.
  • Šiuo metu dėsto Lietuvos edukologijos universitete.
  • Kūrinių yra privačiose kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.
Apie kūrybą
Lino Liandzbergio kūrybinėje biografijoje ryškios dvi svarbios veiklos sritys – individuali meninė kūryba ir įvairūs kuratoriniai projektai, kuriems menininkas atsiduoda su ne ką mažesne aistra ir įkvėpimu. Šio menininko laikyseną geriausiai apibrėžia bendradarbiavimo, kolaboravimo ir atvirumo sąvokos, plėtojant netikėtas meno ir mokslo, intuicijos ir logikos, dabarties ir istorijos jungtis.
 
Liandzbergis yra sukūręs garso ir vaizdo instaliacijų, performansų, videomeno kūrinių, nutapęs paveikslų, kuriems būdingi abstrakčiojo ekspresionizmo, potapybinės abstrakcijos ir popmeno bruožai, konceptualumas, ironija, skirtingų erdvėlaikių jungtys, gamtos ir naujųjų technologijų kontrastai. Baigęs tapybą Vilniaus dailės akademijoje, Liandzbergis prisijungė prie jaunųjų menininkų grupės „Žalias lapas“, kuri XX a. 9 dešimtmečio pabaigoje viena pirmųjų Lietuvoje pradėjo plėtoti postmodernistinio meno formas. Dirbo veiksmo meno srityje drauge su Džiugu Katinu. Liandzbergis sukūrė įsimintinų performansų ir rengė tarptautinius Vilniaus performanso festivalius (pirmasis įvyko 1995 m., paskutinis – 2006 m.). Ir vėliau greta meninės kūrybos Liandzbergis nuosekliai dirbo kuruodamas įvairius šiuolaikinės dailės projektus – rengė parodų ciklus Užutrakio dvaro sodyboje ir LDS galerijoje „Arka“. Įsikūręs Naujamiesčio menininkų loftuose greta fotomenininko Artūro Valiaugos 2014 m. su studijos kaimynu ir jo sūnumi Roku Valiauga surengė bendrą videoprojekcijų, objektų ir instaliacijų parodą Duona, vynas, laikmena Kauno galerijoje „Meno forma“ – joje buvo kvestionuojama klasikinių vertybių ir šiuolaikinio pasaulio ženklų problematika. 2016 m. kuravo XVI tarptautinę Vilniaus tapybos trienalę „Nomadiški vaizdai“.
 
Po tarpdisciplinių eksperimentų maždaug apie 2000 m. menininkas sugrįžo prie molbertinės tapybos, nusistovėjo atpažįstamas Liandzbergio kūrybos braižas. Dažnai šis menininkas tapo skambiomis, grynomis spalvomis, todėl jo drobės primena klasikines popmeno krypties kompozicijas. Kitą stambią Liandzbergio tapybos darbų grupę sudaro siurrealistiniai vaizdinių koliažai, kuriuose kontrasto principu derinami natūros ir antrinės tikrovės vaizdiniai. Čia paprastai aptinkame idilišką peizažą, romantiškus klasikinės architektūros fragmentus, kurie nukelia mus į senųjų Vakarų Europos dailės meistrų paveikslus, ir agresyvius ryškiaspalvius objektus, kuriuos pats menininkas vadina „lipdukais“, ardančiais paveikslo, o simboline prasme – pasaulio harmoniją, simbolizuojančiais mūsų gyvenamą laikotarpį ir įvairias jo apraiškas, emocines dabarties individo būsenas ir išgyvenimus. Koliažinis Liandzbergio kūrybos pobūdis kiek suartina ją su garsiojo konceptualisto Johno Baldessari plėtotomis idėjomis, ypač su šio menininko darbais, sukurtais po 1980 m., kai jis savo daugiasluoksnėse kompozicijose atsisakęs teksto intarpų kliovėsi vien vaizdinio iškalbingumu, ėmė naudoti spalvotą lipniąją plėvelę, ja pridengdamas personažų veidus ir kūnus, siekdamas panaikinti bet kokius objekto individualybės ženklus.
 
Liandzbergio tapyba Lietuvos šiuolaikinės dailės aplinkoje išsiskiria dideliu dėmesiu meno ir šiuolaikinių technologijų sąveikai. Į pasaulį – globalius reiškinius ir kasdienį gyvenimą – jis žvelgia ne kaip romantikas, besimėgaujantis spalvos ir potėpio laisve. Greičiau – kaip smalsus mokslininkas, naujųjų laikų alchemikas, tikrinantis pažangių nūdienos medijų ribas, ieškantis jų veikimo „rakto“. Be to, dekoratyvios, „plakatiškos“ jo paveikslų formos smarkiai skiriasi nuo Lietuvos tapybai būdingo ekspresionistinio charakterio.
 
Šis menininkas mėgsta tapyti ciklais, kuriuose dabarties pasaulį užvaldžiusios technologijos paverčiamos intriguojančiais meniniais objektais. Nauja idėja taip stipriai užvaldo tapytoją, kad jai išnarplioti neretai prireikia net dešimties ar keliolikos paveikslų. Štai vienu metu Liandzbergis buvo „užsikrėtęs“ RGB liuminoforų magija. Menininką įkvėpė tai, kad liuminoforo pagrindu pagaminti dažai turi „atmintį“. RGB (trumpinys iš anglų k.) – tai spalvų maišymo sistema, kurioje naudojamos trys žmogaus akių receptorius atitinkančios spalvos: raudona (red), žalia (green) ir mėlyna (blue). Ji dažniausiai pasitelkiama elektronikoje, kompiuteriuose, koduojant vaizdą kineskopų ekranuose, programuojant. Liuminofòras [lumen (kilm. luminis) + gr. phoros — nešantis] – tai medžiaga, galinti savyje sukaupti šviesos energiją.
 
Liandzbergį domina ir naujausios nanotechnologijos, kurioms jis paskyrė „nanotapybos“ paveikslų seriją. Šiuolaikinėmis nanotechnologijomis (graikų kalba nano reiškia „mažas“) iš ypač mažų medžiagų dalelių kuriami atsparūs paviršiai, turintys natūralų apsivalymo mechanizmą, o specialūs „nanorobotai“, užprogramuoti ir paleisti į žmogaus organizmą, pasak mokslininkų, gali tobulai „sutvarkyti“ pažeistas vietas. Taigi, smalsus menininkas mėgina atrasti ir perteikti šių nepaprastų galių turinčių dalelyčių vizualinę, estetinę išraišką per dekoratyvių abstrahuotų elementų ritmą, kartojimą, rutulio formos variacijas.
Iš pirmo žvilgsnio šaltos ir „apskaičiuotos“ Liandzbergio kompozicijos kartu yra kupinos (auto)ironijos, jose apstu žmogiškųjų santykių metaforų, sociopolitinių užuominų, egzistencinių patirčių. Per paslaptingo mokslo pasaulio ir mus supančios tikrovės sandūrą, organinio ir „sintetinio“ kūno priešybes, praėjusių epochų ir mūsų dienų vaizdinius menininkas perteikia dabarties žmogaus atotrūkį nuo gamtos, kalba apie emocijų, bendravimo stygių.
 
Nepasakytum, kad šis menininkas siekia šokiruoti ar pašiurpinti žiūrovą baugiais ateities scenarijais, pagal kuriuos medijos pavers individą robotu, beveide visa apimančios technologinės sistemos dalele. Jo vaizduotė kuria keistas, trikdančias situacijas, pranešančias apie epochų, laikų, kartų, gyvenimo būdo ir pasaulėvaizdžio skirtumus, nesusikalbėjimą, nesuderinamumą. Tai skamba kaip perspėjimas. Tačiau Liandzbergio paveiksluose atsiskleidžia ir mokslo pažangoje, naujausiose technologijose slypintis žavesys, kurį, pasirodo, galima perteikti ir tapybos kalba – spalvomis, formomis, ritmu.
 
Kristina Stančienė
Parodos
Asmeninės parodos
2010 RGB liuminoforai +. Galerija „Meno parkas“, Kaunas
2009 Paskutinė nano versija. Pamėnkalnio galerija, Vilnius
2006 Nepaaiškinama trauka. Vilniaus rotušė
2006 Rezervacija. Galerija „Vartai“, Vilnius
1996 M. K. Čiurlionio galerija, Čikaga, JAV
1994 Galerija „Planungsgruppe 4“, Berlynas
1993, 1994, 1995 Galerija „Langas“, Vilnius
1991 Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, Vilnius
1991 galerija „Akademija“, Vilnius
Grupinės parodos
2013 XV tarptautinė Vilniaus tapybos trienalė Tapybos kontekstai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2012 (Kaip aš čia patekau) Tapyba Lietuvoje. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2012 Pfafenhofeno prie Ilmo miesto galerija, Vokietija
2012 Andoros miesto galerija, Andoros Kunigaikštystė
2012 Galerija „Berchtoldvilla“, Zalcburgas, Austrija
2012 Galerija BWA, Žešuvas, Lenkija
2011 54-oji Venecijos bienalė, projektas Už baltos užuolaidos, paviljonas „Scuola di San Pasquale“, Italija
2010, 2011, 2012 Menamos istorijos. Užutrakio dvaras, Trakai
2010 3 kartos. Galerija „Soviart“, Kijevas
2010 2-oji Baltijos šalių bienalė. Diagilevo šiuolaikinio meno muziejus, Sankt Peterburgas, Rusija
2010 Focus – Europa. Plasenburgo pilis, Kulmbachas, Vokietija
2010 Nerimo būsena. Galerija „Soviart“, Kijevas
2009 II Lietuvos šiuolaikinės dailės kvadrienalė. Lietuvos parodų ir konferencijų centras „Litexpo“, Vilnius
2009 Kasdienybės ikonografija: Lietuva 1970–1993. Vilniaus geležinkelio stotis
2009 Lietuva gražiausia. Galerija „Cech“, Kijevas
2008 Digressions. Nacionalinis Šv. Angelo pilies muziejus, Roma
2008 Nepriklausomos istorijos. Galerija „Soviart“, Kijevas
2008 1-oji Baltijos šalių bienalė. Sankt Peterburgas, Rusija
2008 Nepriklausomos istorijos. Galerija XX, Tbilisis
2007 XIII Vilniaus tapybos trienalė Dialogai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2007 4-oji tarptautinė šiuolaikinio meno Taškento bienalė. Uzbekija
2006 Dimensija 1. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2005 I Lietuvos šiuolaikinės dailės kvadrienalė. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2003 Žmonės, dirbantys su kompiuteriais. Galerija „Artist’s space“, Berlynas
2001 Galerija „Artist’s space“, Berlynas
1999 Lietuvos dailė 1989–1999. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1998 Castle of Imagination. Ustka, Lenkija
1997 Ground Control, Bekonsfildas, Didžioji Britanija
1997 Dimensija 0. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1996 Performance et Multimedia, Kvebekas, Kanada
1994 Pornografija. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1993 Laidojimo būdai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1993 Art – Ma Fundation, Budapeštas
1993 Tarp skulptūros ir objekto – lietuviškai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1991 Baltijos šalių jaunųjų dailininkų vaizduojamosios dailės trienalė. Dailės parodų rūmai, Vilnius
Daugiau
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Tapyba
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.