Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Klaudijus Driskius
Klaudijus
Trumpa biografija
  • Fotomenininkas.
  • Gimė 1959 m. Ažubrasčio vienk., Rokiškio r.
  • 1982 m. baigė žurnalistikos studijas Vilniaus universitete.
  • 19831999 m. „Švyturio“ žurnalo redakcija, Fotografijos skyriaus redaktorius.
  • 1995–2011 m. dirbo aštuoniasdešimtyje mokslinių menotyros ekspedicijų Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje, Rusijoje.
  • Dirba ir gyvena Vilniuje.
  • Menininko internetinė svetainė.
Apie kūrybą
Klaudijaus Driskiaus (g. 1959) kūriniai nėra fotografijų ciklas, nors vidinė, natūrali jų vienybė nesunkiai pajuntama. Gal geriausia tokią kūrybą pavadinti ,,išpažinimais”. Čia išpažįstamos savo šaknys, priklausymas tam tikrai genčiai su nepaaiškinama gyvenimo sankloda, neregėtais papročiais, neperprantama mąstysena ir pašaliečiams visai svetimomis vertybėmis. Priklausymas Aukštaitijos kaimui. Bet tai nėra sentimentali kelionė į savo vaikystę, juo labiau ne baikštus pasipuikavimas ,,tuo, ką mes turime”. Fotografijų autorius suvokia tam kaimui bepriklausąs tik iš dalies, irgi tapęs savotišku pašaliečiu. 
 
Toks priklausymas kartais slegia, jo drovimasi, jis maskuojamas arba paverčiamas ekscentriška poza. Jis gali būti ir neutralizuojamas - tereikia kaimo gyvenseną pateikti kaip universalią vertybę. Tradicinė lietuvių fotografijos mokykla kaimą atskleidė kaip patikimą prasmės prieglobstį, kuriame gali rasti atgaivą nuo kasdienos, prisiliesti prie pirmapradės išminties ir natūralaus grožio. Turėti sąsajų su tokiu pasauliu - saugu ir garbinga. Refleksija šių sąsajų atžvilgiu ne tik kad nereikalinga. Ji tiesiog viską sugadintų. 
 
Slėpininga šviesa spindintys senolių veidai, trapus obels žydėjimas ar tyras mokinuko atlaidų patarnautojo žvilgsnis tampa nuorodomis į visai kitą, su kaimo empirine būtimi nesutampančią tikrovę, iš kurios ataidi įsakmus ir skaidrus du mußt dein Leben ändern (vok., privalai pakeisti savo gyvenimą). Klaudijaus Driskiaus aukštaitiško kaimo versija nėra nei tokia giedra, nei tokia betarpiška. Kaimas jo fotografijose nebūtinai toks, kuriame kiekvienas norėtų gyventi. 
 
Keistas – toks apibūdinimas labiausiai tinka šio kaimo ar miestelio žmonėms, jų nuotaikoms, įvykiams. Tačiau kalbu ne apie lietuvių literatūros ir folkloristikos pamėgtus mielus keistuolius ar vadinamuosius kaimo ,,jonelius”. Tai keistumas, kuris šiek tiek gąsdina. Keistumas, kurį savyje atpažįsti, bet niekada nenori pripažinti. Tai dvigubas keistumas, gimdantis ironišką distanciją, ne tik objekto, bet ir savęs paties atžvilgiu. Aš juk irgi keistas to išoriškai paprasto, bet ne naivaus gyvenimo atžvilgiu. 
 
Kita vertus, giminystėmis, užsislėpusiais įpročiais, prasimušančia tarme, atsiminimais, esu jo dalis. Tokia pozicija leidžia būti ironiškam be pagiežos ir atsiribojimo. Lygiai toks - dvigubas - Driskiaus santykis su fotografijos tradicija. Ironija ir distancija jį išskiria iš minėtos jau prieškaryje pradėtos formuoti kaimo vaizduosenos. Vis dėlto tai ne ta ironija, kuri negrįžtamai atplėšia nuo fotografijos tradicijos. Tai šen, tai ten vėl pamatai augustiniškas neoklasikines formas ar buračišką aistrą ,,autentikai”. Šis prisirišimas prie tradicijos teikia regai jautrumo, kurį ironija kiek slopina. 
 
Net smagiausiose Klaudijaus Driskiaus fotografijose prasišviečia truputis skausmo, nekart seniai nuslopusio, nugrimzdusio į pasąmonę. Partizanų neviltis, akinanti sovietinio gyvenimo pilkuma, galiausiai žinojimas - mes esame paskutiniai. Paskutiniai ,,tikri” sentikiai, paskutiniai ,,tikri” žemdirbiai, muzikantai, aludariai. Tai savotiškas šio krašto istorijos ar bent vienos epochos epilogas. Šios fotografijos radosi 1984–2007 metais. Nors kurtos ilgesnį laiką, atspindinčios ir istorijos lūžius, ir kasdienos kaitą, jos vis dėlto vienijamos to paties krašto ir tų pačių žmonių.
 
Vytautas Ališauskas
 
Parodos
Asmeninės parodos
2009 Arti Sartų. Prospekto fotografijos galerija. Vilnius
2009 Tautų ir konfesijų tapatybės ženklai Vilniuje. Vilniaus universitetas. Vilnius
2008 Sartų krašto žmonės. Dusetų dailės galerija. Dusetos, Zarasų r.
2008 LDK didikų portretai. LR Užsienio reikalų ministerija. Vilnius
2005 Sartų krašto žmonės. Kriaunų istorijos muziejus. Kriaunos, Rokiškio r.
2000 Portretai. Dusetų dailės galerija. Dusetos, Zarasų r.
1996 Geriausiųjų darbų rinktinė. Fotografijos galerija „Amber“. Portlendas, JAV
1995 Geriausiųjų darbų rinktinė. Karališkoji edukacinių studijų mokykla. Kopenhaga, Danija
1993 Liaudies muzikantai. Galerija „Langas“. Vilnius
1991 Geriausiųjų darbų rinktinė. Tautų etnografijos muziejus. Stokholmas, Švedija
1981 Sartų kraštas. Vilniaus universitetas
1980 Šokis ir daina. Vilniaus universitetas
 
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Fotografija
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.