Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Ina Budrytė
Ina
Trumpa biografija
  • Tapytoja.
  • Gimė 1957 m. Šilutėje.
  • 1982 m. baigė freskos, mozaikos studijas LTSR valstybiniame dailės institute.
  • Po studijų dirba ir gyvena Vilniuje.
  • 1983–1986 m. sukūrė 5 freskas Vilniaus Antakalnio ligoninėje ir poliklinikoje.
  • Nuo 1992 m. dalyvauja parodose.
  • Kūrinių yra privačiose kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.
Apie kūrybą
Dailės institute Budrytė studijavo freską ir buvo mokoma pagal Sofiją Veiverytę kurti monumentaliosios sieninės tapybos kompozicijas su iškilmingomis darbo alegorijomis. Tuoj po studijų ji sukūrė freskų ansamblį Antakalnio ligoninėje ir poliklinikoje. Bet netrukus dideles sienas su schematiškomis figūrinėmis scenomis dailininkė iškeitė į kamerinę tapybą, užtvindytą asmeniškais vaizdiniais. Freskos studijų pėdsakus išduoda tik iš senojo meno perimtas polinkis į formos apibendrinimą.
 
Didžiausią įtaką Budrytei padarė ne jos mokytojai, bet prieš porą dešimtmečių Kaune pamatyta Mykalojaus Šalkausko tapyba, suteikusi išlaisvinantį impulsą. Iš Šalkausko ji perėmė fragmentišką realybės vaizdavimą, kai motyvai apibendrinami ir virsta talpiais lakoniškais ženklais, sudarytais iš kelių ryškiaspalvių plokštumų, kurias apibrėžia kontūrinės linijos. Šiuos pagrindinius principus Budrytė varijuoja savaip, pritaikydama sau artimoms temoms interpretuoti. Savo paveiksluose dailininkė realybę irgi supina su vaizduote, bet daro tai intymiau ir svajingiau negu „neakivaizdinis“ jos mokytojas.
 
Gyvenimas vienatvėje, rami dienų tėkmė Budrytės paveiksluose atsiskleidžia kaip pilnatvės būsena, terpė svajonėms ir fantazijoms. Grįžimas iš darbo, pasivaikščiojimas parke, apsilankymas bare virsta ypatingais įvykiais, pažįstami ir nepažįstami žmonės – egzotiškais personažais, o kambario daiktai – paslaptingais objektais. Kasdienybė netikėtai apsivelka maskarado drabužius. Vyrai ir moterys užsideda kaukes. Storas ūsuotas vyriškis įsispraudžia į boružės kostiumą. Aukšta grakšti moteris apsisiaučia plunksnomis, kitos persirengia džiunglių genties gyventojomis, apsimeta burtininkėmis. Šventinės eisenos dalyviai pasirodo su karnavaliniais mitinių žvėrių ir gyvulių kailiais. Kambaryje prie rašomojo stalo sėdinčios figūros slepia veidus po smailianosėmis kaukėmis. Katės, įgavusios antropomorfinių bruožų, virsta šelmiškomis būtybėmis.
 
Ne mažiau metamorfozių patiria gamta ir interjeras. Erdvė redukuojama į vieną ar dvi susikertančias nespalvotas (tik juoda ir balta) arba ryškiaspalves plokštumas, kurios nužymi pačius būtiniausius peizažo ar kambario sandus. Kelios taupios papildomos detalės piešiamos kontūrinėmis linijomis.

Budrytė tapo ir piešia vienu metu. Netikėti ryškūs geltonos, mėlynos, žalios spalvos deriniai kaitaliojasi su prigesinta raudona, žalia ar rusva, o kai kada apsiribojama tik juoda ir balta. Siluetiškai vaizduojamos figūros ir daiktai meta ilgus spalvotus šešėlius. Medžiai ir augalai piešiami ornamentiniais štrichais, o negyvi daiktai įgauna materialaus gyvybingumo. Pavyzdžiui, stalviršis pasišiaušia aštriais spygliais, o kanceliariniai reikmenys paverčiami atgijusiais dideliais ir mažais žaislais.
 
Budrytė savaip derina kasdieniškus ir fantastinius motyvus, žaidžia spalvų ir dydžių santykiais, suteikdama vaizdiniams paslaptingumo. Figūros ir daiktai plokštumoje išdėliojami tarsi rebusas. Kai žiūriu į Budrytės paveikslus, apima jausmas, kad tuoj įminsiu paslaptį, apie kurios buvimą seniai nujaučiau. Atrodo, dailininkės piešinius galima skaityti kaip žodžius, bet rišli istorija vis tiek nesusilipdo. Niekaip negalime aptikti kodo, kad iššifruotume vaizdus, kurie įtraukia žiūrovus į žaidimą, džiugina juos, bet kartu ir trikdo.
 
Inos Budrytės piešinius iš tikrųjų galima skaityti kaip pasakojimus, bet jie saugo svetimus prisiminimus ir slepia tiek daug reikšmių, kad žiūrovams belieka gėrėtis jais ir stebėtis, kodėl nesiseka įminti, regis, tokios kasdieniškos paslapties.
 
Raminta Jurėnaitė
 
 
MMC video
Inos Budrytės parodos „Iš mano kambarių“ atidarymas MMC 2010 metų balandžio 1-ąją. Kalbina Danguolė Butkienė bei Raminta Jurėnaitė, 2010 04 01.
Parodos
Asmeninės parodos
2012 Žvėrynui. Galerija „Malonioji 6“, Vilnius
2012 Teptuko monologai. Ryšių istorijos muziejus, Kaunas
2010 Iš mano kambarių. Modernaus meno centras, Vilnius
2007 Šešeri metai. Galerija „Arka“, Vilnius
2007 Metų ir dienų dėlionė. Galerija „Galera“, Vilnius
1995 Vasara. Menininkų rūmai, Vilnius
1992, 1994 Galerija „Arka“, Vilnius
 
Grupinės parodos
2010 XIV Vilniaus tapybos trienalė Klaidingas atpažinimas. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2007 4-oji tarptautinė piešinio bienalė Tomaszui Ostrowskiui atminti. Melburnas, Australija
1998 Lietuvos ir Latvijos dailininkų akvarelių paroda. Menininkų rūmai, Vilnius
 
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Visi kūriniai Tapyba Tapyba ant popieriaus
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.