Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Gintaras Palemonas Janonis
Gintaras Palemonas
Trumpa biografija
  • Tapytojas.
  • Gimė 1962 m. Trakuose.
  • 1986 m. baigė tapybos studijas LTSR valstybiniame dailės institute.
  • Nuo 1987 m. dalyvauja parodose.
  • Nuo 1988 m. restauruoja sienų tapybą.
  • 1997 m. stažavosi Florencijoje.
  • Nuo 2001 m. dėsto Vilniaus dailės akademijoje. Gyvena Vilniuje.
  • Kūrinių yra Lietuvos ir užsienio muziejuose, privačiose kolekcijose.
Apie kūrybą
Peizažai, interjerai, figūrinės kompozicijos – kodėl tūlą menininką traukia šios daugeliui įprastos teminės kryptys? Taip, Gintaras Palemonas Janonis, lyg išmintingasis Paulis Cézanne’as, yra ištikimas pasirinktų žanrų vingiams. Jo kūrybos cikliškumas liudija apie autoriaus užsispyrimą ir nuoseklumą, narstant prasmines tų pačių siužetų ašis, kaskart dokumentuojant naujas patirtis ar jausenas.
 
Janonio kūryboje darniai persipina kelios europinės tapybos įtakos. Mitologinės būtybės ir sodrios, intensyvios spalvinės dėmes prisimena senovės romėnų freskas. Kompozicijos logika ir konstruktyvumas, atskirų tapytų plotų šviesos pagava artima italų renesanso, ypač Venecijos meistrų (Giorgione, Tiziano, Veronese ir kitų), taip pat prancūzų klasicistų – Claude Lorraino, Nicolas Poussino, Jacques-Louis Davido kūrybai. Pomėgis eksperimentuoti, dėmesys erdvės ir formos problemoms Janonio kūrinius sieja su žymiųjų XX a. modernistų Geoge‘o Braque‘o, Pablo Picasso ir Henri Matisse‘o atradimais.
 
Sėdinčios, stovinčios, gulinčios... Taip dažniausiai Janonis vadina figūrinių kompozicijų ciklus, kuriuose dominuoja nuogos moters atvaizdas. Apibendrintas, kiek schemiškas, figūrų pozas, apimtis ir siluetus pabrėžia ryškiaspalvės peizažo ar interjero detalės. Tapymo maniera šiose figūrinėse kompozicijose kinta priklausomai nuo sumanymo. Ji daugiau ar mažiau ekspresyvi su iš anksto apibrėžtomis detalėmis (pavyzdžiui, tapoma ant fabrikiniu būdu ornamentuoto audinio) ir laisvai nuvarvėjusio dažo atsitiktinumais.
 
Kolona ar vaza su augalu yra atpažįstami Janonio drobių atributai, keliaujantys iš vieno paveikslo į kitą. Daugelyje autoriaus peizažų dominuoja ne natūros, o kultūros paminklai kaip klasikos paveldo ženklas. Klasicistinių parkų motyvas neretai perauga į urbanistinį peizažą, tolimo miesto vizijas, prisodrintas mitologinių užuominų ir legendų. Gilūs šešėliai, antikinės arkos primena italų metafizinės tapybos dvasią. Paladijaus statinių užuominos, dažnai naudojamas pailgas formatas – italų ankstyvojo renesanso tapybą.
 
Interjerų kompozicijos dažniausiai vadinamos kambariais. Jos Janonio kūryboje yra ne mažiau svarbios, nei peizažai. Čia galime įžvelgti fovizmo atgarsius: tai ir paveikslo paveiksle idėja, ir piešinio gracija, ir kompozicijų spalvinis muzikalumas, ir nostalgiškas optimizmas. Iš klasicistinių interjerų vaizdavimo matyti, kad autorius sudeda visą meilę istorinėms patalpoms. Apšviestų plotų ribas nužymi skambios, Janonio mėgstamų – raudonos, žalios, mėlynos, geltonos – spalvų dėmės.
 
Janonis tapo ir lakoniškos plastikos, bet ne mažiau įtaigius gėlių ir augalų vazoje motyvus. Juose ima dominuoti neužtapytas drobės pagrindas, kuris kelių kompozicinių elementų dėka tampa ypatingai paveikus. Iš pirmo žvilgsnio labai supaprastinta raiška ir tapybos minimalizmas rodo didžiulę tapytojo meistrystę, ilgametės patirties suformuotus kūrybos principus, kuomet vien balta dėmė ir rusvas drobės fonas yra tik laki užuomina į daugiaspalvę ryškių tonų kompoziciją.
 
Rita Mikučionytė
MMC video
Anot stebėtojų, pas Gintarą Palemoną Janonį dirbtuvėje „su moterimis visai neblogai“. Gal dėl to, kad moters motyvas komerciškai patrauklus? Menininkas to neneigia. Kalbina menotyrininkė Raminta Jurėnaitė, 2010 07 26.
Parodos
Asmeninės parodos
2012 Palemonas remix. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras
2012 Vasara. Galerija „Meno niša“, Vilnius
1998 Galerija „Vartai“, Vilnius
1995 Tapyba. Julie Waterman galerija „Art and Nature“, Brėmenas, Vokietija
1991 Paroda kartu su Ričardu Bartkevičiumi. Dailės parodų rūmai, Vilnius
 
Grupinės parodos
2013 XV tarptautinė Vilniaus tapybos trienalė Tapybos kontekstai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2012 (Kaip aš čia patekau) Tapyba Lietuvoje. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2011 Tapatybė. Šiuolaikinis Lietuvos menas. Kroatijos mokslo ir meno akademijos skulptūros muziejus „Gliptoteka HAZU“, Zagrebas
2008 Iš lietaus šalies, Lietuvos tapybos, piešinių ir objektų paroda. Gounaropoulo muziejus, Atėnai
2005 Atlygis už darbą, Vakarų Vokietijos dailininkų sąjungos paroda. „Emschertal“ muziejus, Hernė, Vokietija
2003 Lietuvių kolorizmas. 1970–2000. Didrichseno muziejus, Helsinkis
2002 Atminties erdvė. Dominiko Rostworowskio galerija, Krokuva, Lenkija
2000 Tradicija ir ateitis. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1997 Magiškasis realizmas. Centrinė parodų salė „Maniežas“, Sankt Peterburgas, Rusija
1989 Lietuvos jaunųjų dailininkų kūrybos paroda. Sentendrės miesto galerija, Vengrija
1988 Lietuvos ir Latvijos jaunųjų dailininkų tapybos paroda. Estijos dailininkų sąjunga, Talinas
 
Daugiau
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Tapyba
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.