Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Eglė Ulčickaitė
Eglė
Trumpa biografija
  • Tapytoja.
  • Gimė 1989 m. Alytuje.
  • 2007–2013 m. tapybos studijas Vilniaus dailės akademijoje, magistras. Toliau studijuoja menų doktorantūroje.
  • Nuo 2010 m. dalyvauja parodose, gyvena Vilniuje.
  • 2010 m. su Erasmus stipendija studijavo Utrechto menų mokykloje (Olandija), 2014 m. residencija Diuseldorfe (Vokietija).
  • Meninikės internetinė svetainė.
Apie kūrybą
Eglės Ulčickaitės prislopintų tonų paveiksluose – buitinių scenų fragmentai, interjero, detalės, peizažai, portretai. Per tokius kasdienius motyvus tapytoja prieina prie pagrindinio kūrybinių tyrinėjimų objekto – laiko. E. Ulčickaitės drobėse laikas įgyja psichologinį matmenį – jo problematika apmąstoma žmogaus patirčių kontekste. Savo tapyboje Eglė gręžiasi į neseną praeitį, sovietmečio laikotarpį.
 
Tapytoja imasi tyrinėti savo situaciją šiame prapuolusio laiko kontekste. Pasitelkusi psichoanalizės idėjas, ji siekia aptikti savo aplinkoje tuos laikotarpio ženklus – traumuojančius svetimkūnius – ir juos prisijaukinti. Taip kadaise įprasti gyvenimo atributai (pavyzdžiui, kasos langelis institucijos koridoriuje) tampa egzotiškais objektais dabartinėje kultūroje, tarsi muziejiniais artefaktais, nebetekusiais savo funkcijų. Egzotizuojant vaizduojamąjį objektą atsiranda distancija, kurios kasdienybėje pritrūksta, o su ja – ir galimybė naujai įvertinti praeitį bei jos reliktus.
 
Eglės Ulčickaitės kūryba autobiografiška, paremta pačios autorės išgyvenimais, tačiau atspindi ir bendrą jaunosios kartos nusiteikimą. Gimę politinio lūžio metu, jie aktyviai ieško praeityje atspirties, net jei ta praeitis teišlikusi fragmentiškai, o jos pasakojimai fiktyvūs, neautentiški. Taip pat suabejojama ir kolektyvinės atminties patikimumu, teigiama kolektyvinės fantazijos idėja, istorijos kaip falsifikato prielaida.
 
Parengė Danguolė Butkienė
 
Autorė apie save
Konkretus įvykis, paskatinęs mintis nukreipti į praeitį, buvo mano sovietinio gimimo liudijimo praradimas. Nors šis dokumentas iki tol nieko nereiškė, pajutau nuoskaudą jo netekus. Tuomet ir susimąsčiau – kur ir kaip aš gyvenu dabar, kur aš gimiau, kaip ta aplinka mane veikė, kaip veikia dabartinė, kodėl jaučiu nostalgiją.
 
Pastebėjau, kad mano kartai ši tema yra aktuali. Liečiant sovietinę praeitį, kurios mes nelabai prisimenam, tačiau su kuria dar vis susiduriam netiesiogiai – per ženklus, per šeimą, reflektuojant vaikystę.  Jauti vertybių nebuvimą, kuris galbūt įtakojo tam tikrą būseną dabar. O konkrečiai tai, visų pirma, prasilenkimo su laiku pojūtis, arba „nepatogumo“ jausmas. Tai reiškiasi kaip savotiška depresija dėl nesugebėjimo savęs suvokti kultūriniame kontekste. Kitaip tariant, gyvendama čia ir dabar, aš vis dar susiduriu su praėjusio laiko ženklais, kurie kelia nostalgiją, ir nepažintos praeities mistifikavimą.
 
[...] Mane visada domino aplinkos dokumentacija, dažnas paveikslas buvo savotiškas reportažas. Pastebėjau, kad jau ankstesniuose kursuose mano pasirenkami motyvai  – istoriniai artefaktai, panaudotos kultūros ženklai, sovietmečio žymių turintys peizažai, nykumo, vienišumo, netgi absurdo pavyzdžiai. Pastaruoju metu paveiksluose tapo svarbūs drabužių ornamentai, kurie, kaip ir barchatinis, sausas darbo paviršius yra tuštumos, paslėptos prasmės  ar jos nebuvimo, prisitaikymo, nesusipratimo, maskavimosi ir savotiškos Fatos Morganos kūrimo visuomenėje metaforos. Kamufliažas man reiškia, kad nuolat prarandami gabumai, socialumas, individualumas, kūniškumas.
 
Tarp naujų motyvų atsirado daiktai iš vaikystės prisiminimų, maketai, žmonių figūros, autoportretai. Neatsitiktinai savo darbuose pradėjau naudoti tapetų, užuolaidų ar kitokius raštuotus, ornamentuotus motyvus – fiktyvioje valstybėje egzistavo fiktyvios gamyklos, butų dekoras ir viltis apie geresnį rytojų. O be to, tai mano neegzistuojančios atminties metafora. Butaforiniai raštai, imitavę barokinę prabangą, maskavo tuštumą, atsiradusią dėl vertybių ir idealų pakeitimo, ardymo ir griovimo.
 
Mūsų socialinis kontekstas yra sovietinis, o kultūra vakarietiška. Todėl kyla savotiškas nesusipratimas man pačiai ir tikriausiai daugeliui. Net ir per buitinius dalykus – baldai, tapetai ar dar kažkas, kas kelia keistą nostalgiją. Todėl kad neatsimeni jų, jau negyvenai toje aplinkoje. [...]Realiai gimiau fiktyvioje valstybėje, kuri apskritai dabar neegzistuoja. O figūratyviniai darbai – bandymas suvokti kaip aš būdama tokiame kontekste jaučiuosi ir kas vyksta mano, o galbūt ir daugelio mūsų galvose. Tai visa kartos problema – nesusivokimas.
 
[...] Inspiravo knyga „Simuliacija ir simuliakrai“ ir ypač mintis, kad žmogus, kuris apsimeta, kad serga – jis gali bet kada pasveikti, tačiau kuris simuliuoja kad serga, susikuria simptomus, kuriais patiki ir iš tiesų serga. Tai vėlgi kritiškas, ironiškas požiūris į visuomenę. Elementarus pavyzdys – kuomet žmogus susikuria būseną, kad yra laimingas.
 
Cituota iš: „Konkretus įvykis, paskatinęs mintis nukreipti į praeitį, buvo mano sovietinio gimimo liudijimo praradimas.“ Interviu su Egle Ulčickaite, artnews.lt, 2011 11 11.
 
Parengė Danguolė Butkienė
Parodos
Asmeninės parodos
2016 Chrono-teka, Pamėnkalnio galerija, Vilnius
2015 Laikinos vietos (kol manęs čia nebuvo), galerija Meno parkas, Kaunas
2010 Daugų viešoji biblioteka, Daugai, Lietuva
 
Grupinės parodos
2016 Laiko vaizdų gaudymas (trys scenarijai), galerija Meno parkas, Kaunas
2015 Art & Response / Ability, Pamėnkalnio galerija, Vilnius
2015 Tas pats matymo / mąstymo būdas, Dailininkų sąjungos galerija, Vilnius
2015 VDA doktorantų paroda Mnemosines ledkalnis, VDA parodų salė Titanikas
2015 Antroji projekto Kartos (ne)sikartoja paroda, galerija Meno forma, Kaunas
2011 Tides of Change. Red Bull Hangar-7, Zalzburgas, Austrija
2011 Meno celės 2011. Baigiamųjų magistro ir bakalauro darbų paroda, Vilnius
2011 Jaunojo tapytojo prizas. Klaipėda, Lietuva
2010 Same shit, Different asshole. Utrechtas, NL
2010 Antroji šiuolaikinio meno aukciono paroda, Galerija Vartai, Vilnius
 
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Tapyba
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.