Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Eglė Gineitytė
Eglė
Trumpa biografija
  • Tapytoja.
  • Gimė 1968 m. Vilniuje, čia ir gyvena.
  • 1988–1994 m. tapybos studijos Vilniaus dailės akademijoje,
  • Nuo 1988 m. dalyvauja parodose.
  • 1993 m. studijos Zalcburgo vasaros meno akademijoje Austrijoje.
  • Kūrinių yra privačiose kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.
 
Apie kūrybą
Visi Eglės Gineitytės paveikslai – figūrinės kompozicijos. Piešdama ji tapo, o tapydama piešia.
 
Ankstyvuosius didžiulius spalvotus ir nespalvotus piešinius maitino ontologiniai mitai, vaisingumo ritualai ir pirmykštės baimės. Gineitytė kūriniuose išgaudavo ypatingą sprogstamąjį mišinį iš spontaniškos agresijos ir jautrumo. Piešdama menininkė negailestingai glamžo ir trina popierių perteikdama kone fiziškai jaučiamą aistrą ir skausmą. Vitališkomis linijomis ir tamsiomis dėmėmis ji piešia stambius sužeistų, sužalotų, konvulsiškai judančių kūnų siluetus priešpriešindama juos švelniai plonytėmis linijomis brėžiamiems idiliškiems – paukščio, plunksnos, gilės ir rankų – motyvams.
 
Spalvai čia tenka svarbi, bet ne pagrindinė funkcija. Svarbiausia – lanksčių ir paslankių linijų raiška. Spontaniškai improvizuojant kontūrinės linijos užtapomos ir vėl brėžiamos iš naujo. Juodoje ir sidabrinėje tuščioje plokštumoje dramatiški ir lyriški motyvai susipina galiausiai sudarydami monumentalias ir kartu ornamentiškas kompozicijas. Šių kūrinių neįmanoma vienareikšmiškai interpretuoti, nes skausmas ir švelnumas, grožis ir destrukcija sukuria keistą nerimą keliančią harmoniją.
 
Po mitinių vaizdinių kita Gineitytės tema – poravimosi ritualai. Dideliuose tapybos mišria technika ant popieriaus kūriniuose menininkė tapė agresyviai savo moteriškumą demonstruojančias herojes. Apsiribojimas lakonišku nespalvotu siluetiniu piešiniu suteikia lengvumo, o tuščias šviesus fonas – artimą šešėlių teatrui pobūdį Kiekviena figūra, rodos, suvaidina mažą linksmą ar groteskišką mizansceną prieš scenos užuolaidą.
 
Po 2000-ųjų Gineitytės kūriniai pakito. Dramatiškas ir groteskiškas gaidas pakeičia skaidri melancholija. Nuo šiol jos paveikslų herojai – paaugliai ir paauglės, pasineriantys į tylius paslaptingų veiksmų ritualus. Vaidutė Brazauskaitė apie šios grupės darbus rašė: „Tai ‚tylusis veiksmas, kuriame nėra daugiažodžiavimo, kur viskas nusakoma tik pauzėmis, šnabždesiais, atodūsiais, lakoniška linija, taiklia kūnų poza ar daugiareikšmiu gestu.“ Kaip ir ankstesniuose darbuose, Gineitytė savo veikėjų veidų nevaizduoja sutelkdama dėmesį į jų siluetus, pozas ir judesius. Nuogi arba vienodai apsirengę berniukai ir mergaitės vaizduojami po du arba grupelėmis, kaip ir ankstyvesniuose paveiksluose, abstrahuotame jūros pakrantės, smėlio, pievos, dangaus ar rūko fone.
 
Šokio, imtynių, eisenų choreografija, taip pat kaip ir žaidimų ar laukimo vaizdai, pateikiama kaip fragmentiška frizų dalis. Pavieniai paveikslai atrodo kaip didesnės kompozicijos sudedamosios dalys ar parengiamųjų etiudų variacijos. Lėtas, muzikalus išdėstymo abstrahuotoje erdvėje vienoje linijoje ritmas pasteline prigesinta perlamutrinių spalvų gama, kaip ir melancholiška nuotaika, priartina ją prie simbolistų. Paauglystė, kaip būsena tarp buvimo vaiku ir suaugusiuoju, gali būti interpretuojama ir kaip vienas iš cikliško gyvenimo rato simbolių. Šie Gineitytės kūriniai – lyg budravimo būsenos sapnai, kai sąmonė ir pasąmonė nepastebimai susilieja. Trapaus miražo įspūdis sustiprinamas originalia mišria technika. Tapydama ant popieriaus ir drobės aliejumi ir aliejine pastele menininkė lyg įtrina perlų atspalviais raibuliuojantį dažą sukurdama trapaus prisilietimo ir efemeriško miražo įspūdį.
 
Nostalgiškas simbolistinės tradicijos perfrazavimas šio dešimtmečio kūriniuose Gineitytės meninę poziciją vėl suartino su jos studijų draugės Patricijos Jurkšaitytės tapybos neoromantizmu.
 
Raminta Jurėnaitė
MMC video
Eglės Gineitytės parodos „Labas viso gero“ atidarymas „Lietuvos aido“ galerijoje 2009 metų gruodžio 4 dieną. Apie dailininkę ir jos darbus kalba meno kritikė Vaidilutė Brazauskaitė, tapytoja Sigita Maslauskaitė ir pati autorė, 2009 12 04.
Parodos
Asmeninės parodos
2012 Teritorija. Galerija „Akademija“, Vilnius
2009 Labas viso gero. Galerija „Lietuvos aidas“, Vilnius
2007 Persikėlimai. Galerija „Vartai“, Vilnius
2003 Nesugrąžinama dangaus spalva. Galerija „Vartai“, Vilnius
2000 Draugams. Galerija „Kairė–dešinė“, Vilnius
1994 Galerija „Arka“, Vilnius; Kaip surasti griežlės lizdą, piešinių ir tekstilės paroda kartu su Lina Kaminskaite. Galerija „Akademija“, Vilnius
 
Grupinės parodos
2013 Postidėja. Atstatomieji darbai. VDA ekspozicijų salės „Titanikas“, Vilnius
2012 Postidėja, grupinė Lietuvos menininkių paroda. VDA ekspozicijų salės „Titanikas“, Vilnius
2011 Menamos istorijos. Peizažas. Užutrakio dvaras, Trakai
2009 Abstrakcija ir ekspresionizmas: dvi Vilniaus tapybos tradicijos 1960–2009. Galerija „Arka“, Vilnius
2009 II Lietuvos šiuolaikinės dailės kvadrienalė. Lietuvos parodų ir konferencijų centras „Litexpo“, Vilnius
2008 Lietuvos jaunųjų tapytojų paroda. Latvijos dailininkų sąjungos galerija, Ryga
2007 XIII Vilniaus tapybos trienalė Dialogai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2005 Stichijos – vanduo. Antano Mončio namai-muziejus, Palanga
2003 Šiaurės šalių tapybos bienalė. „Väsby Konsthall“, Vesbis, Švedija
2003 Vilniaus dienos Maskvoje, galerijos „Vartai“ parengta ekspozicija. Centrinė parodų salė, Maskva
2000 Tarptautinio simpoziumo Čimelicėje baigiamoji paroda. Čekija
1996 Šiaurės ir Baltijos šalių bienalė. Rauma, Suomija
1994 Duona ir druska. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius; 1995 – Edinburgo meno koledžas; 1996 – „Cornerhouse“, Mančesteris, Didžioji Britanija
1988 Jaunas menas iš Lietuvos. Berlynas
 
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Visi kūriniai Tapyba Tapyba ant popieriaus Piešiniai
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.