Prisijungę prie sistemos, čia galėsite išsisaugoti labiausiai Jums patikusius kūrinius. Plačiau apie „Mano kolekciją“ – skiltyje "Projektai".
Pastumkite slanktuką į dešinę
Jūs sėkmingai užsiregistravote.
Nurodytas vartotojo vardas jau egzistuoja!
Nurodyti slaptažodžiai nesutampa!
Bloga slanktuko pozicija.
Registracija beveik baigta Į jūsų el. pašto dėžutę ( ) išsiųsta nuoroda, kurią paspaudę baigsite registraciją.
Jums išsiųsta nuoroda slaptažodžio keitimui.
Antanas Obcarskas
Antanas
Trumpa biografija
  • Tapytojas, meninių akcijų, instaliacijų kūrėjas.
  • Gimė 1958 m. Zapiškyje, Kauno r.
  • 1977–1982 m. studijos LTST valstybiniame dailės institute.
  • Po studijų grįžo į Kauną, nuo 2002 m. dėsto A.Martinaičio meno mokykloje.
  • Nuo 1982 m. dalyvauja parodose.
  • Nuo 1993 m. grupės „Angis“ narys.
  • Nuo 2011 m. Vokietijos menininkų sąjungos „Fokus Europa” narys.
  • Kūrinių yra Lietuvos ir užsienio muziejuose, privačiose kolekcijose.
Parodos
Asmeninės parodos
2010 Galerija ASVS, Portas, Portugalija
2007 Burės. Galerija „Mare Liberum“, Hamburgas, Vokietija
2005 Plokštumos. Galerija „Kairė–dešinė“, Vilnius
2004 Oras iš Kauno Varšuvoje. Galerija DAP, Varšuva
1995 Galerija „Linal“, Hilversiumas, Olandija
1993 Galerija KIK, Berlynas
1990 Paveikslai iš Lietuvos. Galerija „Lusiada“, Berlynas
 
Grupinės parodos
2013 XV tarptautinė Vilniaus tapybos trienalė Tapybos kontekstai. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2012 (Kaip aš čia patekau) Tapyba Lietuvoje. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2011 Angis – 20, retrospektyvinė paroda. Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salė „Titanikas“, Vilnius
2011 Už baltos užuolaidos, paviljonas „Scuola di San Pasquale“, Italija
2008 TPK Tecla Sala ir Arts Plastiques jubiliejinė paroda. Galerija „TPK Tecla Sala“, Barselona, Ispanija
2006 Geometrisch-Concreet X. „Mondriaanhuis Museum voor Constructieve en Concrete Kunst“, Amersfortas, Olandija
1988 TSRS jaunųjų dailininkų paroda. Kinijos dailės muziejus, Pekinas
 
Daugiau
Apie kūrybą

Antanas Obcarskas – tapytojas, kurio paveikslus (išskyrus naujausio etapo darbus) žiūrovai lengvai atpažįsta iš neslepiamos meilės ekspresionizmui, drąsaus potėpio, deformuotos kompozicijos, fovistinių spalvų derinių ir pastoziško dažų tepimo. Toks dailininko tapymo stilius naudojant mėgstamus modernistinius motyvus (laiveliai, jūros ar pakrantės panoramos fragmentai) išsikristalizavo XX a. paskutiniame dešimtmetyje. Tuo metu, atsivėrus sienoms, menininkas pasinaudojo iki tol neįmanomu mokymosi būdu – praktiškai pažinti dailės istoriją – ir aplankė Vokietijos, Lenkijos, Nyderlandų, Didžiosios Britanijos muziejus, pamatė pasaulinius klasikos pavyzdžius, konceptualųjį meną.

Panašiu metu susibūrė tapytojų grupė „Angis“, Obcarskas jos nariu tapo nuo 1993 m. Daugumai grupės narių neoekspresionizmo idėjos ar europietiškos grupės „Cobra“ kūryba buvo sektini pavyzdžiai. Nors iš XX a. paskutinio dešimtmečio geriausi Obcarsko tapybos darbai dažnai pasilikdavo užsieniečių kolekcijose, iš katalogų reprodukcijų galime spręsti, kad ryškių, vos ne grynų (raudonos, geltonos, oranžinės) spalvų gausa drobėje užgoždavo, „paskandindavo“ laivo pavidalą (dažniausias tapytojo motyvas) ir visą kompoziciją paversdavo chaotišku džiunglių siautuliu (pvz.: Raudonas vakaras, Vasara, Raudonas laivas su oranžine bure, visi 1993). Vėliau tapyboje atsirado niūresnių, žemės paletės spalvų, kompozicija rimo, diagonalės virto tiesesnėmis linijomis, bet pagrindinis dėmesys spalvų ir formų kontrastams visada išliko (pvz.: Molas, 2009; Kompozicija su taure, 2010).

XX ir XXI a. sandūroje šalia tapybos grupės „Angis“ ir kitose koncepcinėse parodose menininkas yra eksponavęs ne vieną konceptualų šmaikštų objektą (Intervencija, 2000; Baronka I, II, 2001–2002; Agurkas I, II, 2002) ar specifinės vietos instaliaciją (Dangus, 1996; Baigęs meno darbus, susirink šiukšles, urode, 2003).
 
Iki tol Obcarskas jau buvo surengęs personalinę parodą (1988 m. Kauno menininkų namuose), buvo progresyvus grupinių parodų dalyvis. Savo pirmuosiuose darbuose siekė suabstraktinti pamatytą motyvą, kreipė dėmesį į kompozicijos įvairovę, plokštumos struktūravimą. Pirmieji, dar paauglio, dailės mokytojai buvo virtuozai modernistai tapytojai Antanas Martinaitis (1939–1986) ir Laima Drazdauskaitė (g. 1947), kurių net įėjimas į klasę jaunų moksleivių buvo fiksuojamas, gaudomas kiekvienas žodis ir nuomonė (keturmetėje Kauno vaikų dailės mokykloje Martinaitis dėstė tapybą, Drazdauskaitė – piešimą; dabar A. Martinaičio dailės mokykla).
Studijuodamas S. Žuko taikomosios dailės technikume (dabar Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų fakultetas) susipažino ir žavėjosi tapytoju Alfonsu Vilpišausku (1945–2015). LTSR valstybiniame dailės institute (dabar Vilniaus dailės akademija) buvo įgyti kompozicijos, formalistinės plastikos, šiuolaikinio meno pagrindai,
 
susipažinta su XX a. pr. abstrakcionistų Vasilijaus Kandinskio (1866–1944), Pieto Mondriano (1872–1944) ne tik kūryba, bet ir meno teorijomis.Pastaruosius trylika metų tapytojas šalia įprasto stiliaus darbų kuria visai kitokius: jo nemažas studijos plotas paskirtas kompiuteriniams darbams, brėžiniams, įvairiems apskaičiavimams, o prie keliametrinių drobių autorius prieina su tiksliųjų mokslų instrumentais – liniuote ir pan. Nuo 2004 m. pasinėręs į „postgeometrine abstrakcija“, „postoptiniu menu“ ir panašiai menotyrininkų apibūdinamą tapybos kryptį, jis nesiruošia sustoti. Pradžioje kūręs ilgiausius poetinius pavadinimus, pvz., Juodoji poema apie iliuzijų praradimą (2004), dabar tapytojas daugybę darbų tiesiog numeruoja sujungdamas juos vienu bendru ciklo pavadinimu Akriliniai rašmenys (nuo 2012).

Šioje tapyboje dominuoja grafika, o iš linijų formuojama erdvinė plokštuma nieko bendro nebeturi su ekspresyvia ar deformuota, iš staigių potėpių sukurta dėme. Tekstuose apie tokią Obcarsko tapybą dažnai minimos kaligrafiškos linijos. Matyt, apie kaligrafijos raidą ir reikšmę šiandieniniame mene galvoja ir pats menininkas, prisimindamas, kiek daug užduočių tekdavo įveikti jaunystėje (dailyraštis, šrifto menas). Kai kurios jų (užduotys) tapo nebereikalingos kompiuterinėje grafikoje, bet, pasirodo, gali atgimti naujai molbertinėje tapyboje, perkeltos ant tradicinės drobės su tradiciniais porėmiais.
 
 
Kristina Budrytė
Straipsniai, interviu
Autoriaus darbai
Visi kūriniai Tapyba Tapyba ant popieriaus
Rezultatų nėra.
Loading…
[[item.title]]
[[item.description]] [[item.details]]
Užsisakyk MO muziejaus naujienlaiškį!
Naujienlaiškis sėkmingai užsakytas.
Patikrinkite savo pašto dėžutę ir paspauskite ant gautos nuorodos norėdami patvirtinti užsakymą.